Julshopping åter (men denna gång köpte jag faktiskt julklappar också;D)

Det är otroligt skönt att kunna vakna halv 12 på morgonen och kunna tänka "hmm vad ska man hitta på idag då?" Att inte ha några som helst planer och inte någon som pushar en att göra något man inte vill. Susann och jag mornade oss i godan ro, kokade morgonmål och diskuterade över alternativen. Vi bestämde oss för att hon packar, jag diskar, sen gör vi oss klara och åker till tågstationen och lämnar in väskorna för förvaring och så tillbringar vi en dag till i shoppingens tecken.

Sagt och gjort.

Jag skulle absolut inte köpa något idag hade jag bestämt mig för. Jag shopade ju så mykcet igår. Men för det första köpte jag delikatesschoko åt alla familjebekanta, för vi brukar alltid byta gåvor med de andra familjerna. Sen köpte jag en julklapp åt Sirkka. Sen shoppade jag nog lite åt mig själv också (A)... Ett par röda pumps, ifall jag någon gång väljer att ha enbart svart på mig så blir det inte så tråkigt om jag istället har röda skor och i tisdags dreglade jag över PFG halsband i rött, vilket jag då tänkte skulle matcha utmärkt med skorna.

Susann var dock inte helt inaktiv idag. Först var vi ti Indiska basaren i Asematunneli och där handlade hon en halsduk. Sen gick vi längs Hämeenkatu och i AndIAmo, där jag handlade mina röda pumps så handlade hon exakt lika och sen hade de tag 3 betala för 2 dagar så då hittade hon även ett par otroligt snygga svarta högklackade som jag är otroligt avis på...varför har hon inte skostorlek 39??... I chokoaffären handlade hon också något, lite lösgodis i form av lyxpraliner, tror jag.

Sen gick vi runt i koskikeskus ända till stängningsdags, åt pizza/pasta och sen gick vi till McDonalds på glass eftersom det ännu var länge tills tåget skulle gå. Efter att ha sölat med glassätandet och fått det att ta hela 20 minuter så bestämde vi oss för en drink i baren belägen mittemot Mäcken. Sen blev det dags att ta sig mot tågstationen. Ville inte riktigt att hon skulle åka. Har varit kul att ha henne här och det var alldeles för längesen vi träffades senast, som med alltför många andra av mina vänner sen jag flyttade till Tfors. Men först var det OL säsong och då var jag inte hemma alls och sen dess har det varit att prioritera besöken lite, tyvärr.

BTW. När vi mitt på dagen anlände till centrum såg vi Minna Kauppi på tågstationen. Wow alltså!;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0