Lägrets sista dag

Nu är det lägrets sista dag. Igår innan jag somnade fick jag grymt sjukt i halsen. Det kom från ingenstans och jag blev grymt arg. Varför just nu? Det är ju bara en dag, en endaste futtig träning kvar. Men NEJ inte ska jag få vara helt frisk ett endaste ynka litet läger. Så idag är det bara vila som gäller.

Igår tränade jag ju förstås desto mer. På morgonen så hade vi långlänk. Efter 1½h var jag nära att ge upp men Malin å Jenny fick mig på bättre tankar. Andra gången jag tänkte ge upp var efter 2h40min när Jenny slutade. Men då fick Malin mig på andra tankar och sist och slutligen var jag 3h15min å skida. Ganska skönt att bara "såta" på i spåret och inte ha bråttom nånstans.

Malin och Jenny ser en smula uppgivna ut. Detta var kanske 2h in i länken..

Under samma paus såg vi faktiskt renar också...

Dagens andra pass skulle bli en smula kortare och jag var "bara" 1½h. Jag har nog aldrig varit så pigg i benen. Det kändes så lätt så lätt. Precis som om jag skulle ha flugit fram. Ibland blir man glad:D Kanske kan det också ha berott på att vi skidade och diskuterade om världen är rättvis, om människan kan handla osjälviskt och korruptionen i Ryssland. Jag fann i alla fall diskussionen väldigt intressant och givande.

Under kvällens lopp hann vi se Da Vinci koden och sitta en stund och prata med Malin och Jenny. Jag måste säga att jag inte riktigt förstår mig på dagens ungdom. Det är som att en helt annan generation håller på att växa upp nu. Bara två år efter oss, som vi anser det, ordentliga typer. Vi hoppade minsann inte i säng med vem som helst, hur som helst, var som helst. Men alla måste ju göra som dem behagar. Jag är bara ganska bestört över detta.



Hmm, ja det är nog såhär man ser ut efter en veckas träningsläger och allt upprörande skvaller vi har kommit med.

Idag ska jag då hem:) Ganska skönt nog men helst skulle jag nog isolera mig på det här hotellrummet med E. Men man får inte allt man vill här i världen så...
Jag får i alla fall sitta 9h i bil med honom!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0