Livsnödvändiga fakta, nästan iaf

Har så tråkigt att jag inte kan låta bli att surfa på nätet och lägga upp en massa onödigheter i min blogg.
Onödiga fakta, du helst inte hade läst:



Att skicka en hel byggnad har varit olagligt i USA sedan 1916 då en man postade ett 40 000 ton tungt tegelhus för att undvika höga fraktkostnader.

Colgate mötte en stor utmaning när de skulle marknadsföra sin tandkräm i spansktalande länder. Colgate betyder nämligen på spanska: stick & häng dig.

Den enda delen av kroppen som inte kan drabbas av cancer är ögats lins.

 

Bowling uppfanns i Egypten 5000 år f.Kr.

 

En smaklöks livslängd är 10 dagar.

 

Undersökningvisar att myggor drar sig till folk som nyligen ätit bananer.

 

Alfred Hitchcock hade ingen navel.

 

Det är fysiskt omöjligt för grisar att titta upp i himlen.

 

Hjärter kung är den ende kungen utan mustasch.

 

Det mesta dammet i ditt hem kommer från din egen döda hud.

 

En kalkon drunknar om den står med öppen mun och tittar mot himlen när det regnar.

 

Rembrandts morfar var bagare.

 

Fram till början av 1900-talet så såldes rent kokain på Harrods i London.

 

Oddsen för att dö genom att ramla ur sängen är 1 på 2 miljoner.

 

George Washington odlade marijuana i sin trädgård.

 

På 1 år kommer du att ha svalt ca. 14 insekter, i sömnen.

 


 

 

Hoppas jag gjort dig, kära läsare, lite klokare. Jag känner i alla fall att jag är betydligt smartare nu och att jag definitivt inte hade kunnat leva vidare utan att veta hur man bäst dränker en kalkon eller varför man inte får posta hus i USA ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0