shopping

Kom hem i tordas. Eller hem och hem. Jag blev skjutsad till internatet av Tiia och så åt vi där och sen skjutsa hon mig till S-Market och sen hem. Där bytte jag om och packade och gav mig iväg till internatet igen. Sprang ½ h och drog iväg med Emmi till styrkesalen och tog ½h styrka. Sen hamande jag på arbete. Penikka-massage och sen massage av emmis rygg.

På fredag vakna jag 09.00 helt av mig själv och steg upp för att börja förbereda maten. Kl 10 for jag och åsa på långlänk som planerat. Sådär i förbifarten bestämde vi oss för att ta drickapaus på skolan och samtidig hälsa på rolle och pappa. Men pappa var försvunnen och rolle talade i telefon (chockin) så vi hälsa på sussi, babben, katja, rune och pia istället. Dom blev glada av att se oss och blev imponerade av att vi skulle springa 2 h.

Vi hade pitstop i kanske 20 min. Rolle var också nöjd över att vi skulle och springa:) Man borde alltid åka via skolan innan man ska träna. Motivationen höjs alltid där. Sist och slutligen stannade klockan på 2.15 Ganska nöjd om jag får säga det själv.

När vi kom tilbaka var det att lägg på ugnen, i med pastagratängen och sen iväg i bastun. Otroligt skönt att basta efter två timmar löpning även om det inte är idealet för återhämtning.

Efter att vi fixat oss och ätit åkte vi iväg mot stan. In via mysports för att se ut ett par skidstavar åt mig som pappa skulle komma och köpa senare. Jag hitta en fin mössa som jag köpte och sen en oneway ytterdräkt för 50€ som jag bara inte kunde motstå.

I vasa skildes våra vägar. Åsa skulle på föreläsning kl 17 på fredagskvällen!!! Jag gick till halpahalli och köpte lottringar till avslutningen och sen vidare till salkari och köpte årets andra julklapp:) di har en grym rea där så de gäller att passa på. Jag köpte också märkesörhängen åt mig själv medan jag en gång höll på.

Sen kom pappa och vi åkte til my sports igen och köpte stavarna jag sett ut och sen fick jag ett par skidskor också!

Avslutningen gick bra, jag ock rasmus var programledare och allt löpte någårlunda smärtfritt. Jag fick två lottvinster, en fruktkorg och en brandvarnare + ett reflex. Och så fick jag 150€ för att jag har sprungit bra i år. Helt motiverande. Dessutom har jag 50€ från förra året som jag borde shoppa upp snart.

En helt lyckad dag med andra ord:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0