upplyft efter helgen

Vi tog oss hem i torsdags utan att klösa ögonen ur varann, hör och häpna. Det var bara att borsta tänderna och krypa ner under täcket. Vaknade, for på länk, orkade till och med försöka mig på hopp i backe. Kändes helt okej. Sen duscha, snabb lunch, fixa sig och snabbt iväg igen. Denna gång till stan för att shoppa. Nu höll jag dock på att få ett värre utbrott på E som ville ha första bästa vara ut första bästa butik till present åt sin lillasyster. Nej minsann, lite mer eftertanke tack! Nåjaa jag fick min vilja igenom efter lite tjat. Fick dessutom 20% på örhängena vi köpte^^ snacka om lyckat!

Sen ett litet mellanmål och iväg mot fladan där vi mötte pappa och Sirkka. For därifrån mot Malax och 2års kalas. Efter kalaset på varma smörgåsar till fammo och faffa. Sen skildes våra vägar. Jag rusade iväg på möte med info-gruppen medan E skjutsade hem pappa och Sirkka.

Mötet som vanligtvis tar cirka tre timmar fick jag överstökat på en och en halv genom att stressa på dom andra lite. Hade lång väg att köra till Kronoby så det var att ha lite tempo på så att jag inte skule komma inklampande mitt i natten.

På väg till Kronoby tänkte jag köra ihjäl mig och det var inte ens mitt fel. Kan inte hjälpas. Jag blev rädd ändå! Ringde Kican men hon hade inte riktit tid så då ringde jag Eva istället för att lugna mine nerver så att iaf händerna skulle sluta skaka. Det visade sig bli ännu ett av våra maratonsamtal. Vi la på luren först när jag svängde int på Torgarevägen.

På fredag kväll var det mellanmål, idol och natten. Tidig väckning lördag för att åka till kyrkan (!), det var nattvard och minnesstund för att som avlidit under året som gott eftersom det var allhelgona. Det räckte alltså helt 1½ timme. Det finns 63 bräder i taket ovanför altaret i Kronoby kyrka och hur många ljus och bollar det finns i takkronorna det finns det minns jag inte längre.

Sen gick vi till graven och tände ett ljus och sen var det lunchdags. Efter lunchen åkte hela familjen Storvall ut på träning, men jag kände mig stockad i alla rör så jag skippade snabbt tanken på träning. Lämnade alltså ensam hemma med fammo Storvall. Ganska spännande :P Nå vi satt och pratade om lite ditt och datt, konstigt nog flög tiden iväg. Sen kammade jag hem en massa extra poäng när jag masserade hennes nacke. :)

På kvällen masserade jag E, sen hann vi inte mer än slänga i oss lite ätbart innan det var dags för nästa evenemang. Dvs. Släktkalas!!! Mommo, moster, mosters man, kusin och fammo var samlade. Spännande spännande.

Efter kalaset åkte vi till Malin med tack-kort och satt där och skvallrade en stund. Mycket trevligt.

På söndag tränade vi, jag spelade PS2 med Anton, diskuterade lite med Emma och så var det lunch och sen dags att åka hem och umgås med pappa.

Hann vara hemma högst en timme så var vi stridande. Lyckat värre. Nåjaa, blev skjutsad till tåget och kom till Tfors en någorlunda mänsklig tid. Plockade lite och gick och sova.

Såhär efter helgen känner jag mig vara på gott humör och jag ahr till och med tränat två gånger idag och nästan 3h. Skönt att äntligen hittat lite motivation och att det känns lätt at springa igen(även om det inte går så hårt) några helger hemma var no precis vad jag behövde. Nu är det bara 3 dagar i tfors sen helg med en massa program som vanligt Sen är det 4 dagar till och sen LEvi- läger :D jippiie!! Ska bli otroligt skojj att komma på läger igen. Jag är så otroligt taggad inför det här lägret att jag försöker planera in en till vecka i lappland snart!

Kommentarer
Postat av: Diana ♥

♥ Nu har jag äran att presentera en riktigt fin tävling i samarbete med Scandinavian Blonde där du kan vinna antingen ett vetebälte eller en vetekudde. Kika gärna in och delta! Önskar dig en riktigt fin tisdag! KRAM söta! ♥

2009-11-03 @ 12:49:02
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0