Vecka 48 so far

Åkte ju hem från Levi med Eric å Emma. Helt okej bilresa, gick nog alldeles för snabbt trots att det tog typ 9 timmar:P Men ju närmare hem vi kom desto kortare tid hade jag kvar med Eric. Vi hade två pauser och på Abc Tupos insisterade jag på ost och kex. Fick plötsligt ett himla sug efter det. Det fanns inte en enda vitmögelost i hela butiken dock och det förvånade mig väldigt. Jag som hade sett fram emot det, men Mustapekka duger ju också:D

Vi hade ostkväll då vi kom till Kronoby, hela familjen Storvall deltog och det var roligt att ha en familj att samlas med:) Händer ju inte alltför ofta sådär annars så..
På söndagen gjorde jag allt för att skjuta upp min avfärd men till sist var jag tvungen att åka i alla fall. Fammo Storvall kom över på kaffe för att hinna träffa alla innan de spred ut sig över landet igen. Jag har i alla fall blivit accepterad av henne för hon hade köpt lotter åt alla barnen inklusive mig ;D Haha:D Det var riktigt gulligt.

Väl hemma i Tammerfors var det bara att krypa under täcket och sova. Måndagen var tung. Efter en vecka med enbart svenska så var det en himla omställning att börja tala finska igen. Förutom en söndrig tallrik så var dagen trots allt helt okej. Köpte gravad lax och rågbröd och åt till kvällsmål, gottgott. (Det kostade bara 1€ så jag kunde inte motstå)

Idag e jag järjestäjä, vilket betyder att jag inte behöver göra så himla mycket:) sköönt!! men nu mat å sen iväg till skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0