Min helg

Hade glömt att jag skrivit ett inlägg i tåget på mndags morgonen. Men här kommer mina tankar om helgen då:
---------------

Hm, har varit så upptagen i helgen att jag inte ens hunnit surfa, än mindre uppdatera min blogg. Men nu sitter jag på tåget mot T och har tråkigt. Alltså har jag ett ypperligt tillfälle att skriva några rader om min helg. Kom ju hem på torsdagen och umgicks med Emmi, sov över på internatet för båda var ju ensamma och det vore onödigt. På fredagsmorgonen skjutsade jag henne till tåget, sen mötte jag fammo och faffa på stan och shoppade med de en stund. Eller rättare sagt hann jag inte ens till mommo och moffa för jag umgicks för länge med fammo och faffa. Jag var tvungen att åka ganska tidigt för pappa kom hem från Piispala- läger.

På fredagskvällen kom Jenny till mig och jag masserade henne, sen drack vi te och skvallrade lite^^ På lördag vaknade jag ganska tidigt packade min väska och åkte iväg mot Kronoby. På vägen dit pratade jag i telefon med Eva, men inte oroa sig jag hade till och med hands- free (om dock första gången i mitt liv, bättre sent än aldrig).

E och jag har inte träffats på otroligt länge så det va ganska härligt att få vara där några dagar och fly undan verkligheten en stund. Vi var på länk, hade Jonatan på besök, åkte till Lillis med lite OTH och till sist besökte vi fammo Storvall. Tänk vad gamla människor kan bli glada bara för att man åker och visar upp sig:) Vi såg Körslaget på tv och vips var det söndag. Ut på länk igen, sen lunch med fammo Storvall som gäst så då fick jag träffa henne igen. Sen var det dags för avfärd, för Eric mot Lahtis och för mig hem- hem.

När jag kom hem var jag nu där en stund men sen var det dags för nästa besöksrunda. Denna gång till S. Vassor och Kicans residens. På väg hem från Kronoby stannade jag till på Abc för att köpa lite tröstegodis åt sjuklingen. Vi såg på Kung Fu Panda, åt smörgåsar och såg på tv med hennes päron. Sen var det nästan natten och jag åkte hem igen.

Nu har datorn gått varm hela helgen utan att jag har rört den. Alla episoder av Gossip Girl säsong ett har kommit ner så nu har jag nog inte alls tid med skolan. Såg lite på tv pratade med pappa läste lite i en bok och sov.

Nu är det måndag igen och det betyder dags för skola. Himla tur att jag hade sovmorgon idag så jag kunde ta morgontåget till Tammerfors. Tre nätter i Tammerfors så är det åter dags att emigrera upp till Österbotten och som vanligt ta itu med en fullspäckad helg.

Allt för denna gång. (Och det var ganska mycket, tänk vad man hinner med om man inte sitter framför datorn dagarna i ända. Måste nog ta detta till en vana).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0