Andnöd och motvind

Var cyklandes till citi en sväng, eftersom jag var för lat för att ta med mig bilnycklarna och cykelställningen och börja krångla med det cyklade jag både fram och tillbaka. Hmm, vilket månne gav mindre ansträngning? ;D Efter att ha varit via båda bodjona och handlat lite till kvällens pastarätt: Pasta med kräftor och biblioteket efter en bok till ett urvalsprov cyklade jag hemåt. Alla mina ärenden hade jag gjort medan jag pratade i telefon och jag kan tala om att det vär väldigt svårt att ha en tung matkasse i en hand och telefon i andra och samtidigt försöka komma upp på cykeln allt det medan man ska registrera vad de säger i andra ändan tråden.

På hemvägen var modvinden påtaglig och jag som är sjuk flåsade som en gris efter någon minuts cyklande i lugn takt. Händerna blev blå eftersom jag inte hade med mig vantar och kassen med 5kilos-boken i slog mot smalbenet hela tiden. Nej, nästa gång ska jag nog hämta hem bilen istället!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Voi voi, int ere lätt när man e aningen lat ibland ;) Känner på mig att ja skulle ha gjort samma sak :D

2010-04-24 @ 11:04:58
URL: http://asagranqvist.blogg.se/
Postat av: sabsa

Haha:D ja vad annat kan man då man är för lat för sitt eget bästa?

2010-04-24 @ 14:49:28
URL: http://sabsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0