Baka, baka liten kaka

Håller för tillfället på å bakar blåbärsmoussekakan jag testade för någon vecka sedan. Resultatet var någorlunda lyckat, ett par missöden inträffade som jag förhoppningsvis ska undvika nu. Jag ska ha kalas imorgon så därav baket, därav testade jag receptet i första hand också.



Nu är den klar och satt i frysen tills morgondagen så att konsistensen ska bli bra. Denna gång ser den så mycket bättre ut. Jag är otroligt sugen på att äta den redan nu!

Sen senast har jag alltså lärt mig att låta blåbärspurén svalna innan jag häller den i grädden!!! Då blir det en ordentlig mousse och inte bara en geleröra



Men jag får nog vackert bärga mig tills gästerna anländer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0