Hem-hemma

Nu har jag äntligen fått jullov. Den sista veckan av skola har varit stressig och nervpåfrestande och då menar jag inte bara att jag varit grymt nervös för vårt gympapass, som vi höll i går. Det har varit tjafs med lärare och på seminarierna finns det vissa som är otroligt respektlösa och oförskämda så man vill bara skrika.

Stressen kommer dock att fortsätta för förutom jul och en hel massa släktkalas så ska pappa slå till med att fylla 50 och fira stort. Dessutom ska jag vara brudtärna på ett bröllop och då ska det skrivas tal och fixas klänningar och den ena med det andra. Har nog aldrig någonsin varit så här stressad första dagen på jullovet någonsin!

Idag har jag försökt ta det lugnt och bara slappa, men jag har svårt att släppa tanken på allt som måste göras. Var dock på ett rofyllt skidpass med underbaraste Emmi och vi gnetade på 1½h i spåret. Största backen har nu 46m stigning och det var lagom kul att åka den många varv :P

Nu är det en sen lunch...gott :D Och ikväll ska jag få min efterlängtade finska bastu och en bastuöl. Dessutom ska jag och Emmi fixa till kärlekspastan som jag och Maria upptäckte för x antal veckor sedan. Kanske jag äntligen får lugn och ro i mitt sinne då! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0