Så var det måndag igen

Tillbaka till verkligheten efter att ha levt i en skön bubbla hela helgen. I en sorts låtsasvärld där allt bara är bra och roligt och det finns inga måsten.

I lördags var vi på länk och sen styrketräning. Insåg att magen behöver en makeover, har absolut inga magmuskler kvar längre, otroligt vad svag jag blivit. Sen lagade vi middag och den var mycket uppskattad. Längesen någon blivit glad och förvånad då jag kokat, under gymnasietiden har det bara tagits förgivet att jag ska orka koka och laga mat varje dag efter 8h i skola med 2 träningar.

På söndagen orkade jag icke träna, det var dumt. Istället skottade jag snö först i Kronoby och det tog typ 1h om man räknr in alla gångar jag sopade också. Värsta träningspasset. Senare på kvällen då jag kom hem skottade jag cirka 45 min till. Jag skulle ha tränat.
Kokade mat en gång till, och även denna gång var det uppskattat. Sånt gör en glad:)

Måndag då. Jag höll på att skriva det här inlägget och insåg mitt i allt att tåget går snart så det blev till att skynda sig till internatet där skjutsen min väntade. Hela tågresan tillbringades i telefon med emmi. Tåget var som vanligt försenat så jag hann inte hem via innan skolan. Kom hem kl halv 9, totalt slut men kom ändå inte i säng före 11. Himla tur jag hade sovmorgon i morse så jag fick sova mina 10h i alla fall. Skulle helst vilja sova längre men jag tvingade mig upp vid 9 ungefär.

Nu skall jag till citymarket och sen till skolan för ännu en dag fast i slaveriet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0