Latmasken har krupit fram ur sitt hål..

..äntligen! Hon har haft mycket att göra, många besök att hinna med, dessutom har hon varit alldeles slut och sovit i det närmaste 12 h varje natt hela jullovet och ändå känner hon sig trött och seg som aldrig förr!!! Märk väl det går ända tillbaka till julafton sedan jag bemödade mig att skriva senast!!! Jag har tänkt tanken många gånger men aldrig riktigt tagit mig i kragen och skrivit något, vete fåglarna varför. Kanske för att det gått så lång tid och så mycket har hänt eller kanske för att orken trutit eller rent av har det varit för mycket program. Hur som haver skriver jag nu och tänkte berätta lite om min jul.

Julafton firades i Kronoby, trevligt trevligt. Tja eller halva julafton firades där. Först ut på skidlänkki, sen dusch ställa sig och tjata på pappa om det inte börjar vara dags att öppna paket nu. Öppnade mina och sen rusade jag iväg till Kronoby. I bilen påvägen dit harmades jag över att jag skulle missa Kalle Anka. Men se på fan de har flyttat det en timme så jag hann helt passligt till Kalles jul. Sen blev det middag ,paketsöppning, kaffe med familjen Storvall + fammo. Jag fick till och med paket:D Ängeln står nu vackert i mitt fönster, men efter en olycka på nyårsafton står den nu lite längre bort eftersom den tnkte gå i tusen bitar. Tydligen sover jag alldeles för vilt. ^^ Ett besök till söderpåras hanns också med. Uppskattade verkligen min present därifrån:) Men jag är i valet och kvalet om jag ska ha den i Tfors eller hemma. Tror nog den lämnar hemma, en stund iaf.

Juldagen firades i Pixne hos farmor och farfar. De gillade sin julklapp starkt och visade stolt upp den för hela släkten. Dock påpekade de att pappa saknas på bild. Hmm, förbättring till nästa år. Fammo hade dukat en tallrik för mycket "ifall du nu sku råka hav en kavaljer med dig, jag våga int ring å fråg..." Haha jaajaa

Lekte hela dagen med Hanna och Julia och jag tror jag är något av en favorit just nu. Frågan är bara hur länge jag och min rygg orkar;D

Julannandagen firades oväntat nog i Tölby hos morbror och kusinerna. Det är typ 10 år sen vi slutade ha kontakt, men det sneaste året har de börjat ha mer kontakt igen:) Det är kul, synd bara att vi vet så lite om varann numera.

Eric var hos oss en par dagar och åkte hem på måndagen. Linda kom på söndagen så han hann träffa linda och daniel lite också:)

På tisdag var det dags för släktbesök, eftersom linda inte var hemma och firade jul så måste hon klara av x antal ställen innan alla var nöjda. Så tisdagen tillbringade vi hos farmor och farfar och mormor och morfar och sne hela 1½h på prisma!! Gud i klagan!!!!!

På onsdag var det kusin tomas och fadderbarnets tur och sen en sväng via strandgatan och faster. och sen till prisma igen!! Denna gång bara typ 1h. Se där kom jag lindrigt undan. ;D

Torsdag, nyårsafton. Åsas och min sedan länge planerade fest blev ju inte till något så vi firade dessvärre på varsitt håll.  Dagen började med styrketräning med dimi. Sen iväg hem och hjälpa systeryster laga mat eftersom hon litet tagit sig vatten över huvudet. Duschade och ställde mig nästan klart, sen fixade jag dukningen, potatisgratängen, och köttet medan de var och spelade volleyboll på gymnasiet. På förmiddagen hade jag också hjälpt till med pajerna och lite annat smått och gott. Efter det belönade jag mig själv med en öl. Och gissa, den smakade riktigt bra. Så länge man dricker ur glas är öl riktigt nästan(OBS NÄSTAN) gott.

Eric kom hit och förvånde mig med att ha varit och shoppat, en huppari, en skjorta(som hör och häpna jag, som är kräsnast i världen, gillade) och en jacka(det märkte jag inte ens innan han sa det men jag kan ju skylla på all öl och på att det var mörkt i tamburen där vi klädde på oss)

Middag på amarillo med malin, romar, nicko, niggli och kalle och dessi. Skoj, synd dock att musiken var så hög att vi inte riktigt hörde vad alla vid bordet sa och det förstörde stämningen lite. Maten var syndigt god och likaså efterrätten. Efter den där halva vinflaskan  var det på en mula ostadiga ben vi gick ut från amarillo, iaf för malin och mig;D Riktigt skoj nyår, var hemma kl halv 3 eller nåt och kom i säng kanske runt 3 halv 4. Vaknade av att jag hade ner min fina ängel och svor för mig själv. Eric for iväg redan 9 men då var jag inte redo att stiga upp så han fick klara sig på egen hand med morgonmål och sånt. Hoppas inte stackarn svalt ihjäl bara:P

Det var nog en tillräcklig uppdatering för tillfället. Får sen om jag nån dag känner för att skriv lite mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0