En uppdatering för att Emmi har tråkigt på jobbet ;D

Igår skulle jag hämta pappa från flyget klockan 1 och vara i skolan klockan 2. Perfekt, det tar 10min att köra från Pirkkala flygplats till skolan så vi skulle hinna bra. Men klockan 11 meddelar pappa att planet är minst ½h försenat, men en halv timme blir till en timme och jag fick bråttom till skolan. Mycket bråttom. Har nog sällan gått så hårt på motorvägen till Tfors.

Jag hann bra och dessutom fick jag övertalat en klasskompis att ta min sista kund så jag skulle få åka tidigare från skolan. Eftersom planen var att pappa och Sirkka skulle vänta på mig tills jag slutat och så skulle vi köra hem. Hade en kund direkt och en klockan 6 och jag tyckte det var totalt onödigt att vara där. Så vi kom oss iväg lite före 5 från Tfors.

Vi åt i Jalasjärvi på ABC(ylläri) och för en gångs skull har de komponerat ihop något som duger åt mina känsliga smaklökar;D

Idag cyklade jag och Jenny typ 30km samtidigt som jag orienterade oss igenom en bana längs Vörås vackra vägar. Jag känner mig otroligt misslyckad eftersom vi inte hittade femman och ingen annan hade klagat på att den skulle vara borta. (PIIIINSAMT!!) Men det var också en annan kontroll som inte var där den borde ha varit så jag orienterade väl för noga(ibland kan det tydligen straffa sig).

Nu ska jag börja svänga ihop mat åt mig och pappa. Vi har ½kg kött på var som jag ska marinera så att det förhoppningsvis blir gott:D Ska göra en marinad på olja, lök, vitlök, chili och socker och en massa massa annat. Till det ska jag servera Agnetas special potatis och en god sallad på ruccola och issallad med feta och soltorkade tomater.

Nu har jag väl skrivit tillräckligt långt Emmi?;D Och så hoppas jag att det vattnas i munnen tillräckligt för att du ska leta dig upp till Österbotten inom en snar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0