Märkt för livet


Lägger upp en till bild så syns det tydligare var den sitter.


Nu var det gjort. En och en halv timmes smärta och jag är 150€ fattigare men en tatuering rikare. Fast så smärtsamt var det inte. Det var vissa punkter i huden som tog olidligt sjukt, för det mesta var det inte så farligt och emellanåt tog det inte sjukt alls. Jag kan säga att den tar betydligt sjukare att gå i duschen efter en omgång i Danmarks/Italiens taggbuskar än att få en tatuering gjord.

Ska vä berätta lite om helgen också förutom att jag hoppade över sovandet en natt. Vi vaknade sju på lördag jag och staffan trots att vi hade väckning 8 egentligen. Å andra sidan gick vi och sova klockan 10 så det var väl dags att stiga upp klockan sju.

Vi steg på bussen halv 10 och var framme i Kytäjä klockan halv ett eller dylikt. Stafetten började lite nervöst för min del i alla fall. Pernilla var 38e vid en mellantid inte långt från täten. Dessutom hade jag inte vetskap om ifall vår ankarlöpare hade kommit över huvudtaget.

Jag fick kartan, tyvärr hade Pernilla bommat litet på slutet och kom 5min efter täten. Jag var påväg mot K-punkten då jag hörde bekanta röster, vände på huvudet och blev en smula ställd(men glad) då jag såg fammo och faffa som ropade och hejade på mig:) De sade på torsdagen att de skulle se på tv istället för att komma och titta. I och för sig så säger de alltid så, så jag hade ju mina aningar om att de skulle komma i alla fall. Dock brukar de alltid ringa om de är påväg vilket de inte hade gjort.

Mitt lopp var helt okej, nog kom det bommar och den på nästsista(ca 2min) harmar nog mest, eftersom det egentligen bara hade varit att springa efter ett staket men jag skulle ju förstås ta egna vägar och var vid sista(mitt ute på åkern inför publiken) mitt i allt.

Foten gör fortfarande ont då jag springer, speciellt nedför är det smärtsamt. Jag var därför väldigt tveksam i steget i skogen och där for också extra tid. Att förlora 5sek i varje nedförsbacke är inte lönsamt i sådan terräng.

För resten av laget gick det helt ok, vi var bästa ÖID förening på en 88e plats så det får vi ju vara nöjda med. Jag hade själv som mål att vi skulle bli med 100 bästa och det blev vi. Då ska vi bara försöka bättra på detta till nästa år. Det är väl jag som har mest att jobba på, svagaste länken i laget så...

Hann träffa fammo och faffa snabbt innan de for iväg hemåt. Vi pratade en stund och de bjöd på mat. Sedan började det regna och de sa att de ville börja åka hemåt då så att de inte skulle behöva sitta genomblöta i bilen.

Försökte sova en stund mellan dam- och herrstafetten, men jag kunde inte så jag läste lite till provet vi har imorgon. Sedan kom Eva till mitt tält(där jag låg och läste) och vi satt och pratade och försökte vänta ut regnet. Sedan gick vi till Kronans tält och spelade kort med småttingarna.

Mitt i allt var det dags för herrstarten och vi gick ut i regnet för att kolla den. Sedan fortsatte vi vår vandring runt området, gick i alla butiker och mellan femmans, kronans och deltas läger hela natten. Eller vi och vi, jag. Eva och Lillis gick och sova redan klockan 12-1 tiden. Då sökte jag upp Emmi, ett säkert kort då man vill stanna uppe hela natten. VI härjade på i regnet hela natten med hennes syster. Jag drack både en kaffe och en energidricka under nattens gång, vilket slutade i att jag slog helt över och blev hyperenergisk och kunde inte sitta still ens 5 sekunder, mot morgonkvisten(då jag drack andra halvan av energidrickan) började händerna skaka och jag fick hjärtklappning. Tydligen en liten överdos av koffein.

Vi var tvugna att vänta i evigheter på bussen och det var total kaos då arrangörerna inte riktigt hade tänkt rätt i fråga om busspåstigningen. Det blev bråttom för de svenska lagen vi hade med eftersom de skulle till båten och jag var tvungen att stiga av i Pirkkala istället för Tammerfors(mitt i en rondell dessutom) och ta bussen in till stan.

Var så trött under bussresan att, trots att jag gjorde mitt bästa för att hållas vaken, föll ögonen igen av sig själv. Sov kanske 5min i bussen mellan Hyvinge och Tammerfors, tack vare Susann(hade sagt att jag inte ville sova eftersom jag knappast skulle vakna om jag somnat in riktigt djupt).

Kommentarer
Postat av: Linda

Fint motiv men det syns inte så bra var den sitter på denna bild.

2010-06-21 @ 14:46:25
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/
Postat av: sabsa

det var svårt att ta det själv, eftersom jag inte har en helfigusspegel. Men strax invid höftbenet och lite ovanpå

2010-06-21 @ 17:21:04
Postat av: Linda

Så den e mer på sidan än mitt på magen?

2010-06-21 @ 19:21:37
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/
Postat av: Linda

Ser ritkigt fint ut... Har också funderat på magen, men har för lite platt mage för att det ska vara fint.. ;)

2010-06-22 @ 10:39:50
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/
Postat av: sabsa

för platt? jag trodde den skulle vara platt;D

2010-06-22 @ 12:50:10
Postat av: Linda

Förtydligande: "Jag har inte platt mage så därför är det nog inte så fint för mig att tatuera min mage"

2010-06-23 @ 13:55:29
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0