Vari sitter felet

Vi skulle ha väckning klockan 8, Staffan och jag. Jag vaknade klockan 7 av att jag blev skjuten av ryssen då jag var med i andra världskriget för att jag inte träffade då jag själv sköt. Jag kunde inte somna om. Kvart över kollade jag klockan och då sa Staffan gladd gom morgon.

Jag måste vara sjuk som vaknar frivilligt så tidigt. Alla som känner mig vet att jag vänder mig och fräser något om att jag hatar mornar om någon försöker väcka mig.

Kanske jag är nervös inför dagens drabbning. Det lär bli en utmaning att ta sig de där fyra kilometrarna, trots att en av de är snitsling. I och för sig ska man ju springa det också! Nej nu ska jag packa vidare, avfärd om en kvart. Nog var det helt passligt att stiga upp 45 min tidigare än tänkt.

Här är en klassisk bild från Jukola 06. Det var säkert 20 grader varmt och K envisades med att ha på sig flera lager med kläder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0