Söndag= bakdag

Idag ska det packas och bakas hela dagen lång. Imorgon bär det av söderut, men inte så långt som jag skulle vilja å andra sidan är det bättre än ingenting! Danmark kallar på de sina. Jag bakar idag för att testa på en ny tårta för att se om jag vågar mig på att bjuda på denna då jag fyller år. Receptet har jag hittat här. Det bli en blåbärsmoussetårta. Det lät så otroligt gott att jag bara måste testa den, och den ser bra ut också. Det blir lärarna på gymnasiet som får smaka på härligheten imorgon. Ibland har de tur:P

Igår var jag på bastu hos Dimi, Emmi var där också. Vi hade skoj och jag konstaterade att öl nog inte är så illa trots allt. I alla fall inte Corona med lime i ;D



Det blev x antal sådana konsumerade och lite wiskey och lite vin. Dessutom hade det i huset tillagats oxinnerfilé som smakade ypperligt. Jag vinglade hem på ytterst ostadiga ben klockan 3 på natten. Inte för det att jag skulle ha druckit mycket men att dricka två dagar i rad utan att inta annan vätska emellan är krävande, speciellt om man andra dagen först far på länk och sedan bastar. Efter ett antal genompasserade vattenpölar och diken så var jag ändå hemma och kröp tacksamt ner under täcket. Idag är jag fortfarande en smula vinglande i huvudet, troligen lite vätskebrist. Men det ska jag väl hinna åtgärda innan lägret:)

Fisken jag kockade ihop igår var uppskattad, det var en regnbågsfilé med pestotäcke och skivade oliver strödda ovanpå dessutom lite äkta Italiensk parmesan riven allra överst allt detta gratinerat i ugnen. Serverat med potatismos. Idag ska jag få njuta av delikatessen eftersom jag inte hade tid igår. Nu åter till tårtan jag håller på med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0