Trött, idag igen

Igår blev det hastigt ändrade planer. Jag håxade på tåget att det nog skulle vara roligt att åka till Dimis å grilla lite så fick jag efter lite om och men övertalat E att hänga med. Trots att jag förknippar grillkväll hos Dimi med wiskey eller jäger-shot och raglande hemåt en 3tiden på natten via några diken så har vi ändå alltid så kul att jag inte kunde låta bli. Denna gång slutade ovanligt väl. Undrar om det var för att E var med denna gång och höll koll på mig?;D Men hemma ren vid midnatt och enbart ett 10cm långt sår på ena armen:P Såret fick jag dock då jag var hemma och lade ner väskan på golvet. Hmm, hur lyckas man?

Idag vaknade jag otroligt nog före E och STEG UPP dessutom. Halv 9 var jag på benen. Det var morgonmål och länk + styrka. Sen en sväng via Norrvalla och kolla på terräng DM men de hade inte ens startat då vi kom dit så det var ju en smula onödigt. Fick veta att en vän förlovat sig. Bitterhet blandas med en stor glädje. Glädje över förlovningen, bittert att hon inte sagt något;D Men jag var ju trots allt en av de första att få veta!

Lunchen blev en smula sen, men väldigt god. Receptet hittade jag som vanligt på matklubben.se. Där jag tar många pensionärspoäng genom att vara med. Pensionen nästa?

Det blev Honungsmarinerade kycklingstrimlor m bacon i en gräddig curry-banansås serverat med ris. I salladen hade jag vanlig kruksallad, tomater, ananasbitar och bönor. Mycket gott, sen när jag gett över baconen till E ;D

Nu ska jag chilla resten av kvällen med min hemgjorda pizza med tonfisk-gurksallad-majonnäsröra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0