Sista kvällen

Idag var det sista kvällen med alla tjejerna. Tråkigt! Nu splittras vi en efter en här. Vi hade en kul kväll med superb mat! (om man får skyta över sig själv?) Mycket skratt och prat blev det också. Snart är det dags för hemfärd för den här tjejen också. FINLAND HERE I COME!!
Tjejerna hugger in, inte de mest smickrande bilden och jag ber om ursäkt för det...

Det som serverades, BBQ kyckling, quesadillas (päron/getost och tapenade/tomat/mozzarella och tomat/mozzarella) och ruccola/vindruvssallad med jornödder och fikonbalsamvinäger. Till efterrätt var det ju den berömda pannacottan då och den var också rätt omtyckt. Kul att maten man kämpat med uppskattas :)
Allt var supergott och vi dammsög faten.


Ja, och så måste jag ju berätta slutet i min pannacottahistoria. Absolut bäst blir det med 1,5 gelatinblad på 2 dl grädde och lite choklad i. Dessutom kan man vara ganska generös med både glöggkoncentratet och den rivna chokladen ovanpå. Jag tyckte att det var godast med egenhändigt hackad sötmandel ovanpå istället för vanlig hackad mandel. Allt detta är ju förstås en fråga om tycke och smak och detta var min åsikt!
.
Det var fjärden kvällen i rad med pannacotta, imorgon ska vi därför variera oss lite och köra med julstjärnor. Haha! Hälsosam man kan vara då! Det är dietistens och idrottarens matsedel ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0