Träning idag igen =)

Idag gjorde jag nåt helt annat i träningsväg än jag testat på tidigare. Okej, det var inte så häftigt som den första meningen indikerar på, men istället för att först stressträna för att sedan dega ner i soffan och kolla skidningen satte jag mig på cykeln lagom till att sändningen började och trampade på ända tills damerna var klara. Det blev 2h15 min och kanske 70-80 km nånting. Men oj! Så det smakade trä att sätta sig på cykeln hem sedan! Borde ha gått till gymmet istället när jag tänker på det så här i efterhand... Folk såg lite konstigt på mig då jag efter ca en timme åt en halv banan och drack lit drickyoghurt ;D Må så vara, jag orkade bra hela passet och känner att jag nu några timmar senare helt bra kunde fara på ett pass till.
Praktiskt med tv på cykeln, undras o man kan lägga in en film på iPoden och spela upp den medan man tränar också? Nån som vet? DET om något skulle ju spara tid och förena nytta med nöje!

Istället ska jag unna mig vila, bio och kvalitetstid med Maria som snart flyttar. Usch, så tråkigt! Inte har vi ju kommit överrens varje dag (det vore att försköna sanningen) men oftast tyker jag att det funkat bra att bo med henne och vi har haft många fina stunder tillsammans. Bäst kommer jag att minnas att vi de flesta kvällar kl 19 bänkat oss i soffan för att tväla om Vem vet mest genom att skrika ut svaren så snabbt vi bara kan. Det har varit ett roligt halvår och nu lämnar både Anneli och Maria mig till mitt öde....
.
Allra först ska jag göra Tinas underbara morots-/räksoppa :) Tror inte jag får den lika god som hennes var, men jag ska göra ett gott försök i alla fall! Sedan ska Linda och jag njuta av del 2 i att hitta ett riktigt bra mjölkfritt Pannacottarecept...MUMS kan knappt vänta! (eller jag kunde inte vänta, Maria och jag tjuvsmakade lite ;D)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0