Dugga*

Jaha, underskattade min snabbhet på morgonen. Nu sitter jag här, en plågad själ och väntar på att jag ska få åka till östra paviljongen och skriva min tenta. Inte klokt, inte klokt! Idag har jag fullt program, kommer att bli en verkligt lång dag med skola 9-15 och möte från 17.30

Igår gjorde jag och kämppisarna en riktigt god kycklingrätt. Det var bara att salt och peppra kycklingen, steka den i olja och hälla på vatten, balsamvinäger och hönsbuljongtärning. Sedan la vi i lite maizena-redning för att få såsen lite tjockare. Då såsen var klar smulade vi i fetaost och la i kalamataoliver. Klart att serveras! Vi åt med pasta och ruccola. Vi kommer definitivt att äta detta igen! Hela gårdagen försökte jag plugga men det är inte min starka sida. Var asigt trött efter att ha varit uppe alldeles för länge under lördgaskvällen (som vanligt) och lite grinig. Nya tag idag, solen skiner och jag kommer att sitta inne hela dagen.

*dugga= mini-tent

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0