Sista förberendande

Har nu gjort min sista förberedande innan FSOM, som avgörs i helgen i Raseborg. Var till Sandviken och sprang en gammal sprint-träning. Pappa hade lyckats luska reda på en karta åt mig, vilken service. Hade lyxat till det och till och med tagit med mig personal till träningen (=pappa som la ut kontroller åt mig). Det gick helt bra ända till halvvägs in i banan då jag ropade åt pappa att jag nog sprungit banan förr för den kändes så bekant, då bommade jag STORT. Det var alltså en sista förberedande träning innan sprinten på fredag kväll. Det tar ett tag innan hjärnan vant sig med sprint-skala och därför att det bra att köra en liknande träning som sista innan för att man ska vara med från början. På till exempel en långdistans håller man på så länge så en 10-15s osäkerhet i början spelar ingen roll medan i sprint kan det vara avgörande på första eller 10e plats.

I övrigt har vi jagat bildäck runt halva stan och lekt med Memphis. Vi sa hej då till Sverige-besöket idag, förhoppningsvis hinner jag återhämta mig innan helgen. Det är enormt krävande att ha en valp som behöver stimulans dygnet runt för att inte bita alla saker man har sönder och samman. Tror att jag lyckats hyfsat bra med att trötta ut han ändå! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0