Till Lisa

Eftersom Lisa numera flyttat ifrån oss och saknar min julkalender något enormt mycket tillägnar jag detta inlägg till henne. Det innehåller en specialskriven lucka. Jag har lagt den på tidsinställt inlägg eftersom jag kommer att flyga hela dagen lång. (Som bäst borde jag sitta på planet ner mot Stockholm. ) Så håll till godo nu Lisa, om du har tur får du resten av luckorna också... ;)
 
Här kommer alltså version 2.0 av lucka nummer 15:
 

15 december glimrar snön vit på taken, 

det lockar inte att hoppa ner i isvaken.

Men får man trots allt vinterfrossa,

kan man ju alltid värma sig med Blossa.

Eller göra som jag nu systrar och bröder,

ta första bästa plan mot Thailands-söder.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0