Botniavasan

Idag har det varit superfint väder här hemma i Vörå. Förstås åkte de gamla trotjänarna fram för en tur i Botniavasan-spåret. Det visade sig att det inte var uppkört sedan snöstormen i helgen och det gick en smula tungt att skida upp spåret själv så jag skidade över till skidcentrum istället. Det jag kunde notera var dock att de sladdat spåret och håller på att jämna ut skogsbilvägen inför helgen. De stackars få själarna som driver hela konceptet Botniavasan jobbar nu nästan dygnet runt med arrangemanget och en eloge till de som haft spåret i nästan oklanderligt skick hela vintern! Passade på att knäppa några bilder idag då vädret var så fint och jag bara var ute och slöåkte. Nu blir det ingen jobbig träning mera innan Botniavasan för min del.
"Mina trotjänare" som egentligen är syterysters skidor.
Här ska sista kilometern på loppet precis börja. Lite jag kommer att vara lycklig över att se den skylten på söndag!
Inte så rolig skidåkning på spåret idag, men jag ska inte klaga som normalt har 50 km perfekta skidspår vid husknuten.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hur länge ska du va i Vörå egentligen?? Anna & Sebbe kommer och hälsar på oss i helgen. Tänkte föreslå om de kan ta upp dina kuddar+fodral till Umeå.

2012-02-08 @ 20:02:49
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/
Postat av: sabsa

till typ den 15e februari, ja skicka upp dom bara=) Så kan du ju meddel hu myki ja ska betal också!

2012-02-09 @ 09:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0