Uppladdning

Inför en så pass tuff ansträngning som Botniavasan är det förstås viktigt med rätt uppladdning. Det jag tänker på är att inte slarva med varken mat eller sömn och att kanske äta den där extra protionen som man annars inte ids äta och dricka nåt glas extra dagarna innan. Dessutom brukar jag dra ner på intensiteten på min träning innan. I tisdgs körde jag rätt tufft och rätt länge och sedan dess har jag bara lallat runt i motionsfart.
Det är många som kör med en energitömning och sedan uppladdning med både mat och piller.
Jag tror inte på piller!
Usch och fy!
Nej tack!

Om det är som det påstås och samma innehåll som i vanlig mat (=protein, kolhydrater, fett, mineraler och vitaminer) så ser jag ingen poäng med att ta dem och om det är något annat i så är det ju en viss risk att det finns på den förbjudna listan och man kan åka fast för doping. Jag vill vara en ren idrottare, så vet jag inte vad mina piller innehåller tar jag dem inte.
Detsamma anser jag om energidricka, proteinpulver och alla möjliga andra produkter som finns på marknaden. Det finns inget tvång på innehållsförteckning och då kan de ha tryckt i precis vad som helst i pulvren.
Nej tack!
Jag gör hellre min lasagne och njuter av den =)
Istället kan man blanda lite olika oljor då man steker, ha i lite nötter, bönor, grönsaker och sånt. Då får man nog allt man behöver.
Ja tack!

Kommentarer
Postat av: Linda

Bra tänkt! Lycka till!

2012-02-12 @ 10:22:04
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0