Blicka framåt

Nu då jag njutit av segerns sötma i min ensamhet här hemma (hittade en bit gammal intorkad frödinge kladdkaka i frysen) så är det dags att se framåt. Jag måste ladda med energi till på lördag. Kände mig lite trött och svag idag. Dels tror jag att jag laddat dåligt och dels kan det ha berott på enbart 4h nattsömn. Ingen bra kombination! Tur att det inte var så varmt och inte så lång bana så det gick i alla fall...

Idag såg Julia till att jag gick ut i ledning. Har ingen aning om med hur mycket. Försökte tränga bort de tankarna under loppet och bara fokusera framåt. Men varje gång det brakade till i buskarna runt mig vände jag mig om och kollade så att ingen kommit ikapp. Det var härligt att springa i ledning. Jag visste att jag gjorde ett bra lopp. Jag bommade ingenting alls. Visst kan jag ta bort 10 sekunder här och 15 sekunder där, men jag hade i alla fall ro att stanna och reda upp situationen innan det blev en katastrof. Klar förbättring från förut!!! Ett riktigt dåligt vägval för min del, MEN hade jag varit lite starkare i benen hade det varit perfekt val! Då jag kom imål visade det sig att jag drygat ut vår ledning till över 8 minuter...SHIT vad glad jag blev!! Jag visste att jag gjort det bra och stabilt, men jag tänkte att de andra nog kan knapra in lite av försprånget då jag kände mig trött. Sedan skötte Pernilla sig ypperligt och utökade ledningen till en 15 min vinstmarginal! 

Lördag då, Lakeuden Viesti. MÅSTE prestera då också för att ha chans på en plats i första laget på Jukola. Vi har varit riktigt jämna i år. Det är kul! Men samtidigt sätter det ju en viss press då man inte är given i laget längre... Ser fram emot lördagen med skräck-blandad-förtjusning.
Segrarlaget fr. vänster Pernilla, Julia och jag. Vi vann 6 dagars övernattning i en stuga i Vuokatti. Stugan för 8 personer. Herrarna vann också och fick samma pris så det blir kul med träningsläger för IF5 elit

Översättning (med risk för språkfel) för de som inte förstår: "Vinnarnas glädje. I IF Femmans damers vinnarlag i Keskipohjnamaan stafetten orienterade Julia Björkstrand, Pernilla Tunis och Sabina Bäck

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis till vinsten! Håller tummarna på lördag! :)

2012-05-17 @ 23:49:38
URL: http://curroergosum.ratata.fi
Postat av: sabsa

Tack=) Kom och kolla vettja, det är på Öjberget.

2012-05-18 @ 08:11:15
URL: http://sabsa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Har lite (halvspontanta) planer på att fara till Seinäjoki på Seinämaraton imorgon. Anso ska spring halvmaraton å ja tänkt dra runt henne på nytt personbästa :)

2012-05-18 @ 10:00:59
URL: http://curroergosum.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0