Tävling

Hade en tävling idag. Tvekade inte en sekund på att jag skulle springa. Även om jag helst skulle vara i Finland nu så är det inget jag kan göra åt det, så det är bara att göra allt jag hade planerat här i Umeå. Alltså en medeldistans i en sandåsterräng utan backar över huvudtaget.

Jag gjorde mina vanliga ritualer innan start. Samma knutar på skorna, stå och plaska en stund i vatten, uppvärmning, knyta om skorna och tejpa. Jag tänkte på farfar hela tiden, jag använde hans kompass och hans kontrollangivelse-fodral (vilka jag fått förra året) för att känna mig lite närmare hemma. Smart eller inte. Ja, säg det. Jag gjorde två stora bommar, det var de två gångerna jag hade tankarna på annat håll och tårar som rann. Jag lyckades skärpa till mig och däremellan göra ett bra lopp. Löpformen är på topp och orienteringen funkar bra då jag är skärpt.
.
Emilia, som jag btw släpade med på tävling(skidåkare egentligen), och jag gjorde lunch efter tävlingen(fyllda paprikor, ris och sallad) och gick sedan en stund på yran. Nu har jag ätit B&J-glass och kollar Glee. Imorgon ska vi ut och springa tillsammans. Så glad att jag hittat ännu en träningskompis i Umeå=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0