Mentalt

Jag tror jag ska börja med att tänka "Idag är det perfekt träningsväder!" innan jag kliver upp och drar undan gardinerna. Som för att ställa in mig på att det kommer att bli kul att ta sig ut. Jag har hört att Gunde gjorde så under sin karriär. Idag var det inte jättepeppande att bege sig ut i regnet, men så var det bara en uppvärmning jag skulle göra så det gick för sig. Egentligen är det ganska skönt att vara ute i regn, det är bara svårt att komma sig ut för de första 5 minuterna är jobbiga. Det är viktigt att vara mentalt med på att man ska träna ute oberoende av väder. Annars lär man ju aldrig träna!
 Så här blött och gosigt har vi det idag, men det är i alla fall inte halt
 
Nu har jag kastat upp benen på soffbordet och kollar slalom i väntan på att få göra träning 2 för dagen =)
 

Under andra träningen för dagen lär jag få jobba lite mera med den mentala biten. Jag ska springa fort i 1h. Jag brukar försöka ha ett mantra som snurrar i huvudet. Jag brukar växla mellan "Jag kan det här", "jag är bra", "jag är stark" och "jag älskar smärta". Det funkar oftast bra faktiskt! Speciellt under de lite tuffare passen som typ 4x4 min eller liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0