Skadad eller?

Skadestatusen är oförändrad sedan sist jag skrev. Jag har svårigheter att stå på huk bland annat så det är svårt för mig att knyta skorna, eftersom jag av gammal vana alltid går ner på huk.

Eller vänta... skadad? Jag? Nej! Jag har ju bara lite ont. Det sa jag till Lisa helt spontant då vi pratade. Och så är det. Jag känner mig inte skadad, det har jag sällan gjort. Är man skadad är man liten och ynklig och det är synd om en. Punkt.

Jag tränar på och ser glad ut ändå. Idag cyklade jag. Inomhus. I EN HEL TIMME!!! Gissa om jag var uttråkad?! Jag körde intervaller och small in i väggen så det bara brakade om det. Jag gick mig stum direkt eftersom jag inte är van.

Förutom träning går jag ju i skola så där emellanåt. Nu har vi skrivit alla våra 8 labbrapporter klart och skickat in. Idag gjorde vi sista labben, DEXA-mätning. Det betyder att man ligger på rygg medan man scannas av och så räknas det ut hur mycket muskler och fett och sånt man har. Det ser väl bra ut för min del. Träningen tycks gå som på räls enligt den. Jag har ökat massor i muskler och gått ner lite i fett de senaste 6 veckorna. Så det är ju bra. det är otroligt intressant att analysera sönder DEXA resultaten, vilket jag också gör. Jag kan lätt sitta en timme och bara kolla och jämföra med mina förra mätningar.

Nu ska jag iväg och hämta ett paket som kommit åt lilla mig :D Och sen kanske jag ska simma lite ännu ikväll. Vem vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0