To do

Ingen skola idag heller. Nästan så jag saknar..eller ja i alla fall att göra nånting vettigt om dagarna. Jag saknar inte deadlines, stress och att matas full med information. Men jag behöver inte oroa mig. Imorgon kickar allt igång igen och den rumban tar inte slut förrän i mitten av januari.

Idag ska jag försöka ta mig i kragen och gå till butiken. Har dragit ut på det för länge nu. Tänk att det kan vara ett helt projekt i sig att ta sig högst 600m till butiken och inhandla lite mat? I-landsproblem! Det funkar ju så länge man, som jag, är en liten pensionär och alltid bunkrar upp så fort man hittar ett erbjudande och lägger undan i frysen.

Sedan sitter jag och tänker över hur jag ska göra med mina intervaller. Jag skulle ju gärna träna medan det är ljust ute, men det finns att tillgå en massa sällskap om jag tränar kväll. Svåra val jag har i livet (läs: ironi). Men jag har ju, som bekant, haft en del luftrörsproblem och fått order om att inte ta ut mig maximalt. Dock får jag nog springa intervaller så länge jag inte börjar hyperventilera. Då är det för mig klokast att springa själv, men det är ju så himla mycket roligare med sällskap.
 
För att fortsätta på tråden om mina pensionärsproblem så kan jag ju meddela att höft och knä båda dagligen meddelar att de finns kvar genom att uttrycka smärta. Det gör inte lika ont som tidigare och numera kan jag till och med ligga på sidan. Inte på golv dock, då gör det för ont. Men alltid något! =)
 
"If it is important enough to you, you will find a way. If it is not, you will find an excuse."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0