Läger del II

Efter passet igår hittade jag en torr fläck på byxlinningen men annars var jag helt dränkt. +3 , spöregn och blåst är väl inte det ultimata vädret att träna i men.. Konstigt nog var det ganska skönt att träna ute trots regn och hårda vindar. Men det är alltid så att det ser värre ut än det egentligen är. 
 
Eftersom vädret är något bättre idag (solsken och -3) passade jag på att ta några fotografier. Vi har det riktigt bra här i Vuokatti. I morse var spåren riktigt hårda och fina. Till i eftermiddag har de förlängt dem ytterligare och det tar drygt 10 minuter att skida runt hela i lugnt orienterartempo, detta exklusive tunneln.
Så här glad e man om man får skida på Ensilumen latu (för svenskar: första-snöns spåret)
Soluppgång och en del av spåret
Jag och Pernilla körde ett cross-pass idag och "sprang" uppför Vaara. Utsikten var fin och det var inte så halt som jag trodde det skulle vara.
 
Efter 3,5h träning på förmiddagen blir det nog vila för en annan, men det finns hårdingar i huset som kör två pass idag också. Jag tror jag ska lägga mig på soffan och invänta äppelpajen till kvällsfikat istället. Det blir visst ingen vila ikväll, istället lite snabbkraft med Pernilla. Ska man satsa på ski-o i vinter så bör man väl träna lite stakning också...
 
Vi åt en äppelpaj igår men det finns inget som säger att vi inte skulle kunna äta en idag också. Vi hittade genast flera orsaker till varför vi borde baka en till. Bl.a. glömde vi fotografera den igår och vi har väldigt många äpplen ;)
 
Emilia hälsar att hon är lycklig som fått sitt Panda-godis som hon suktat efter i 6 år. Det ni! Ni skulle ha sett hur ögonen tindrade ;) (Och så är hon lite som en kalv på grönbete under skidpassen, där har vi äkta lycka!)
 
Nu är skidspåret typ 4-5 km långt utomhus och det finns mer att ta av. Kolla in traktorn under snöhögen. Det är en rätt stor traktor så då fattar ni hur stor snöhögen faktiskt är...
Det ser platt och lätt ut, men låt er inte luras! Det är tungt som 17 på eftermiddagen då spåren blivit mer söndertrampade och det blivit mer som att skida i socker än på snö.
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Ser härligt ut!
Smått ofattbart att det redan finns snö och skidspår där borta, här har jag knappt tänkt tanken på snö i höst... :)
Hoppas ni får några riktigt fina träningsdagar ännu innan ni åker!

Svar: Jag är som i himmelriket: jag kan skida då ja tycker, men de e barmark så jag kan orientera också. Så här sku de va året om!!
Sabsa

2012-10-25 @ 19:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0