Smidig och vigulant?

Vi gick på yoga i dag några stycken i hopp om att bli lite vigare. Jag borde stretcha oftare och noggrannare, men det är en del av träningen jag är riktigt dålig på. Stundvis på yogan kände jag mig lika vig som ett kylskåp. Vad är det för fel då 60+are klarar övningarna bättre än jag? För min del kändes det som en fysisk omöjlighet att benen ska spreta åt olika håll, sedan vrida på sig lite, en arm upp, andra armen bakåt, upp med blicken och förstås komma ihåg att andas och slappna av. Vad då slappna av? Hur i helvete ska man lyckas med det då man håller på att vrida varje ben i kroppen ur led? Som sagt, borde stretcha oftare! Kanske yoga lite mer regelbundet skulle hjälpa. Sedan hjälper det ju inte direkt till att jag fortfarande inte kan gå ner i knästående heller, det gör för ont.
En dag ska jag också kunna göra det här:
 
I övrigt idag hann vi med ett 3h långt träningspass med 90 min rullskidor och 90 min löpning. Oj, vad tiden flyger iväg då man har sällskap! Sedan fikade vi upp lite mer av blåbärsmoussetårtan (vilken vi fortfarande har en fjärdedel kvar att äta upp). Och faktiskt plugga lite också! Tja alltså på 15-20 minuter gå igenom en föreläsning och en labb vi gjort då jag varit borta. Men det räknas det också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0