Nya skor och födelsedagsfirande

En av dagarna i förra veckan då jag var ute på isen och skidade la jag ner min stav i en spricka och vred till. Självklart hade jag ju sönder min stavtrissa, dock inte själva piggen. Det har varit lite halvknepigt att skida då stavarna tagit lite ojämnt så igår tog jag tag i det och åkte till Intersport för att fixa. Eftersom jag fick lov att vänta ett tag där så såg jag mig omkring och hittade ett par nya löpskor åt mig. Det är egentligen ganska bra för mina gamla började bli slitna och det är lätt att dra på sig en massa överbelastningsskador med slitna skor.
Jag var och premiärsprang med mina nya raringar idag. De funkar bra på min fot, men det visste jag redan eftersom jag har samma modell men en annan färg. Det enda negaiva är att de har lite pronationsstöd och egentligen är ja emot att använda sånt men de är så bekväma på min fot att det får lov att gå ändå!
 

Imorgon ska jag fira min födelsedag med att inleda F-uppsatsskrivandet och sedan göra ett maxtest på cykel. Vilket partyanimal!!!
 
Jag hamnade på att göra cykeltestet bara för att jag är för snäll. I och för sig ska det bli riktigt intressant att se om och i såna fall hur mycket mer jag får ut på löpning jämfört med cykel då jag rimligen borde vara bättre på löpning. Sen hoppas jag på att ta mig ut på isen nån dag ännu, innan det är islossning.
 
Jag är inte riktigt klar med denna vy än, men frågan är om jag någonsin blir det... Jag har fått en riktigt ful solbränna av mina skidglasögon, men det är det värt.
Och fascinationen då man ser genom isen!!
 
 Frågan är om jag kommer att ha tid att träna då vi ska skriva uppsats, men jag får väl lov att ta mig tid. Emilia och jag ska skriva tillsammans så jag tror att vi prioriterar träningen framom skrivandet. Vi ska producera 10 sidor så det ska väl inte vara så svårt att få ihop. Hoppas vi... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0