Vila + träningsläger = sant?

Den senaste veckan har det verkligen varit fullt upp! Först var det skolstart med gymnasiet och vi hann inte riktigt komma in i några rutiner innan det bar iväg på träningsläger till Pudasjärvi och Iso-Syöte. Ett förberedande läger inför kommande FM i långdistans. Enligt mig hade vi ett riktigt lyckat läger med båda våra grupper! Tror att vårt budskap om krävande terräng framkom med all önskvärd tydlighet... 
 
Aldrig förut har jag tillbringat ett helt läger vilandes och det krävde verkligen självdisciplin av oanade mått! Fin terräng, intressanta banor och mestadels bra väder gjorde skogen lite extra lockande. Att ha knävärk i en halvtimme efter en 500m lång(?) promenad gjorde dock sitt för att jag faktiskt kunde hålla mig i skinnet....
 
 
Utsikten från restaurangen där vi åt frukost, lunch, middag. Heeelt okej... =) Btw, vid slalombackarna där långt borta går FM tävlingarna av stapeln..

Efter lägret tog vi tränare flyget ner till Helsingfors för att infinna oss på Kisakallio i Lojo idag. SSL (finska orienteringsförbundet) hade möten där som vi ville vara med på. Det är rätt spännande med alla nya människor jag träffar och alla nya grejer jag ska få börja med i mitt jobb. Kul att få vara med om att (förhoppningsvis) bygga upp nåt nytt på den här nivån! Efter att ha lyssnat på finska en hel dag är jag dock rätt trött i huvudet och tankarna bara snurrar..
 
Nu sitter jag på tåget på väg hem-hem efter snart en vecka på resande fot i olika delar av landet. Det ska bli skönt att få landa hemma ett tag innan höstens äventyr drar igång på allvar. Nästa lediga helg? Kanske i november med lite tur... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0