Skräckfärden

Efter att ha tillbringat några dagar i Hua Hin tog jag bussen ner till Khao Lak. En 10h lång bussfärd med thailändsk lokaltrafik. Kostade knappa 10 €, men de e frågan om det var värt det. Jag har i alla fall fått min dos av äventyr för ett tag.

Kan kallt konstatera att thailändska busschaufförer verkligen inte har en förkärlek för att hålla sig i egen fil eller ens på rätt sida vägen och inte heller gillar de att följa trafikregler...om det nu finns såna här... Det var en hyfsat farlig bussfärd jag gav mig ut på för trafiken här är långt ifrån säker. Jag var garanterat enda i bussen som använde säkerhetsbältet och min granne i bänken kollade konstigt på mig då jag satte på bältet.

Visst var jag ganska rädd, i alla fall då vi kom in på de mindre och kurviga bergsvägarna, men jag insåg ganska snart att det inte är någon idé att sitta och vara rädd för jag kunde ändå inte göra något åt situationen. Så jag accepterade läget och tänkte att det antingen går vägen eller så gör det inte det. Det gick vägen! Och jag kom fram. Alltid lika spännande att försöka kommunicera med folk som enbart pratar thai, men med mycket teckenspråk och några ord så brukar det ändå funka. (Ett hett tips: ha alltid en lapp med en adress redo att visa!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0