Tacolasagne

Bella har introducerat mig till denna underbart goda och enkla rätt. De e liksom tacos och lasagne i ett och kan det ens bli annat än bra? Tyvärr har jag ingen bild på denna maträtt men jag lovar, det är värt att testa!!
 
Ingredienser:

400-500g köttfärs
1 påse tacokrydda
1 dl vatten
olja
1 paprika
2-3 tomater
1 lök
(övriga grönsaker efter behag)
1 burk tacosås
1-2 dl creme fraiche/matgrädde eller annan bas man har hemma. Mängden beror på hur krämigt man vill ha det.
riven ost
1 paket tortillabröd
 
Gör så här:

Stek köttfärsen och ha i kryddpåsen och vattnet. Låt vattnet koka bort. Ha i grönsakerna och låt puttra tills de mjuknat lite. Ha sedan i tacosås och creme fraiche. Smörj en ugnsform (jag hade en stor rund Arabia och det var alldeles lagom) och bita i 1-2 tortillabröd i bottnen tills den är täckt. Varva sedan köttfärssåsen och tortillabröd. Strö riven ost över. Lägg in i ugnen 175-225 grader i 15-20 minuter. Klart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0