Separationsångest

Mina dagar i Umeå är räknade. Jag åker hem-hem till Suomilandet på onsdag. Varje dag är numera fyllda med farväl av alla härliga vänner jag har här. Vi kramas och lovar att hålla kontakten, men i många fall vet vi nog innerst inne att de löftena kommer att rinna ut i sanden. Det är inte roligt! Men en sak är säker, jag ska minsann åka till Umeå för att hälsa på!

Samtidigt är det så himla roligt, för jag har ju minst lika många härliga vänner hem-hemma. Och OM jag har saknat dom under mina år i Svedoland!!!

Jag tror att jag går genom nån form av separationsångest. Jag beställde båtbiljett i sista minuten, jag har inte börjat packa eller ordna med nåt, jag har inte bokat buss till båten, ja jag har helt enkelt inte förberett mig alls. Jag vill inte tänka på det! Det här med tårfyllda avsked är så inte min grej...skulle helst hoppa över allt vad det heter och innebär.
 
P.S. Tränade snabbhet idag, fosfatlopp kallas det tydligen. Kommer att ha en djävulsk träningsvärk imorgon...underskatta inte 60 m löpning!!
Tankfull Sabsan
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0