Skadad

I fredags flydde jag och AM fältet då det var brännbollsyran i helgen. Vi tog tåget söderut för att hälsa på systeryster och springa en tävling på lördagen.

Jag var enormt försiktig i början av banan eftersom det var enormt stenigt i terrängen och min fot ömmade rejält vid varje snedsteg. Jag bommade en del i början också mest troligt på grund av att jag fokuserade mer på foten än på orienteringen. Mot mitten av loppet däremot fick jag på världens flyt och allt gick jättebra. Vid ungefär en tredjedel av loppet kvar sa det bara pang och jag fick jätteont i låret. En våg av illamående kom över mig och jag hade hyfsat svårt att ta mig framåt (avbryta finns inte i mitt vokabulär), men efter ett tag kunde jag i alla fall jogga.

Jag sprang in i ett träd i nerförsbacke (nej jag såg inte trädet för då hade jag inte sprungit in i det!) och fick ett rätt djupt, men litet sår mitt på låret. Efter tävlingen åkte vi till jourmottagningen i Söderhamn och jag blev sydd med fyra stygn.

Jag kan inte riktigt springa just nu så egentligen kunde man väl säga att jag är skadad, men som jag konstaterat tidigare är skadad nåt man känner sig och jag vet inte vad det innebär ;)

Kommentarer
Postat av: Terese

Jag vann för jag fick sy 6 stygn!

Svar: Damn!! Jag får göra nya försök :P
Sabsa

2013-06-03 @ 15:32:06
URL: http://tereseandersson.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0