Filosofi

Imorgon har jag tenta. Hade egentligen tänkt skriva den den 24 april, men eftersom jag inte åker till Tjeckien så skriver jag den nu istället. Drygt då jag inte hunnit tentaplugga och inte känt mig motiverad heller eftersom jag inte riktigt haft tid. Men jag får ju i alla fall se exempel på hur frågorna kan se ut och det kan ju vara bra att veta inför omtentan.

Istället har jag gått och blivit filosofisk. Nej men jag läser en bok som gör att jag måste uppväga lite med något torrare, djupare och (eventuellt) mer vettigt. Så därför har jag börjat läsa en bok av en filosof Thomas Nagel. Vi ska se om jag orkar mig genom hela ens. Å andra sidan uppväger ju nog alla filmer vi ser i vår filmutmaning en hel del ytlig skönlitteratur. Just nu ser jag Metropolis. En stumfilm från 1927, det är världens första actionfilm kan jag ju berätta för de mer oinsatta. Jag har konstaterat att stumfilm faktiskt kan vara ganska bra och många gånger är äldre filmer rätt okej ändå. Det är inte per automatik så att en film är dålig bara för att den är gammal, har jag lärt mig.

Förutom att jag försöker bli lite mer kulturell och djup (går sådär) så har jag tränat ett spänstpass idag. Jag kommer knappt kunna gå i morgon. Benen kommer att vara som styltor och varje rörelse kommer att kännas av. Förra veckan då jag gjorde mycket färre hopp kunde jag inte böja mig för att knäppa på skidorna dagen efter. Då är det ILLA!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0