Lyx

Den här veckan har varit en smula stressig. Pappa och jag åkte med båten på mådagkväll och kom till Umeå mitt i natten. På tisdag tränade vi på varsitt håll och träffades på Iksu sedan. Han skulle träffa Pär och prata så jag visade vart han skulle gå då det var dags. De skulle ha ett kort möte men då jag 2h senare kom från min föreläsning satt de fortfarande och pratade. Då lunchade vi på H&H, sedan återgick jag till skolarbete och pappa och Pär fortsatte deras maraton "korta" möte.
 
På onsdag åkte pappa iväg mot Söderhamn och Linda medan jag hade skola hela dagen. Sedan hade jag ett kort träningssamtal och fick ett ultimatum; antingen tränar jag intervaller MED skidåkarna eller inte alls. Sagt och gjort! Då jag kom hem hade jag lite ont om tid. Jag var ombytt och klar på 5 minuter och ut genom dörren inom 10 minuter. Det måste vara nåt slags rekord! Intervallerna gick helt okej och då jag fick draghjälp gick det ännu bättre. Jag har hört rykten om att det finns de som blev lätt imponerade av att jag faktiskt kunde stå på ett par skidor och ändå inte se ut som en kråka så som jag försökt påstå och inbilla alla. Då jag kom hem satte jag mig i soffan och orkade knappt röra mig.
 
Bellas föräldrar, Lilli och Mats, och lillasyster Alle kom på besök på onsdagen och ska stanna till lördagen. Vi har haft det riktigt trevligt och nu förbereder vi en riktig brakmiddag. Trerätters lyxmiddag som jag och bella fått komponera ihop själva. Svampsoppa, smördegsinlindade kycklingfiléer med currysås och chokladmousse med rommarinerade hallon. Kan knappt vänta!! Det är vad vi kan kalla fredagsmys=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0