Sprint FM

Är lite seg med att blogga just nu. Jag har inte riktigt hunnit men jag Lovade ju en uppdatering om förra helgen. Det var en lång resa till Joensuu och jag fördrev tiden i bilen med att nörda och läsa en massa artiklar och skriva lite skolarbete. 
 
På lördag morgon var det dags för kval. Jag var rätt taggad och tyckte att det var roligt. Dock ramlade jag på i princip varje kontrollavstånd och det tappar massor av tid på, kring 10 sekunder för varje fall om inte mer. Jag hade dessutom två vägvalsmissar och en rejäl bom. Ja, det säger ju sig självt att jag blev nästan sist. I sprint finns det inte marginaler för sånt.
 
På eftermiddagen var det B-final som gällde för min del. Inte så taggad och jag värmde inte ens upp. Orienteringen flöt inte på alls och mördarbacken tog nästan kål på mig. Tror det var kring 75 meter stigning på 500 meters åkning så det var BRANT!! Vet dock inte riktigt vad som var värre, uppför eller nerför... Dock vann jag i alla fall B-finalen och det var ju en himla tur!! Då kvällen kom insåg jag att jag gärna ville skida stafett också eftersom jag ändå tagit mig ända till Joensuu. Pernilla skickade ett meddelande till en från en annan förening och vips hade jag ett lag. Kul!
 
Stafetten tänkte jag ta lite som träning, men mitt i allt kom min lagkompis in nästan med täten från startsträckan och då tände jag till rejält. Jag skidade på så gott jag kunde och vi slutade 9. Inte så illa för Kouvolan Suunnistajat lag 4!! ;)
 
På hemresan hoppade jag på med Susann, som bara råkade vara i Joensuu över helgen, och vi fick spendera 8 h kvalitetstid i bilen =) Så summa summarum var det en rätt bra helg även om jag kanske inte presterade så bra som jag ville på lördagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0