10-mila

Min helg började redan i torsdags på kvällen. Jag och Emilia var en stund på en träff för OUC/ESC där vi pratade igenom säsongen och vad som kunnat göras annorlunda osv. Vi gick dock ganska fort eftersom vi skulle åka iväg till Söderhamn. Anlände till systern mitt i natten och gick och la mig ganska direkt. På fredagen lämnades jag ensam med Memphis under dagen och jag passade på att njuta av finvädret i 3,5h.
Det börjar vara vår
 
Jag och lillfisen (som inte är så liten längre) på Södergrenslingan eller vad nu milspåret hette i Söderhamn
Vi hade en liten kamp om huruvida han skulle få släpa hem ett träd eller ej. Jag vann!
 
Stackarn fick lite varmt mot slutet och la sig i varje vattenpöl han hittade...kul...jättekul!!!!
Jag vann även kampen om detta lårben. Djur: okänt

På kvällen var vi ute på after work på O'Learys med Daniel och hans kollegor. Riktigt bra mat, men för oss blev det en tidig kväll och en film eftersom jag hade tidig väckning då jag skulle iväg på 10mila.
 
Tidig lördagmorgon åkte jag för första gången tåg i Sverige. Det är nog lite annorlunda än i Finland, men det funkar ju. Vi anlände i god tid till TC och jag åt, träffade folk och sov. Försökte röra på mig så lite som möjligt och dricka mycket eftersom det var en varm dag och det är lätt att man glömmer sig och promenerar runt hela dagen. Det är inte riktigt idealiskt innan en långdistans.
 
Mitt lopp gick helt okej, kan inte klaga. Tappade såklart på täten men tog upp några placeringar och sprang i mål på en 75e plats. Efter loppet hade jag kramp överallt, främst i magen. Bestämde mig ganska snabbt för att sova hela natten och det var ett bra val. Förutom att jag, Sanna och Ellen satt i en kohage i över en timme i väntan på bussen till inkvarteringen. Det var lite skralt med information om hur man skulle hitta till busshållplatsen.
 
På söndagen tog vi imål herrlaget, packade ihop våra saker och åkte iväg mot hamnen. Några timmar hann vi fördriva i Stockholm och sedan steg vi ombord på båten hem.
 
Nu är det snart sovdags för min del då det blivit alldeles för lite av den varan den senaste veckan. Imorgon drar jag på mig tävingströjan igen. Då är det dags för sprint-DM och det blir (troligen?) premiär på den distansen i DM-sammanhang för min del. Ska bli kul! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0