Förberedelser

Denn vecka har gått ut på förberedelser. Varje dag, varje träning, varje rörelse har varit inriktat mot att kunna prestera så bra som möjligt imorgon. Jag har försökt ta det lugnt hela veckan, äta bra och sova bra. Träning har jag i princip inte gjort alls, men det spelar mindre roll eftersom jag försöker lita på att den träning jag gjort under vintern räcker. Förra veckan var rätt påfrestande och därför har jag behövt lite extra återhämtning för att kunna prestera påtopp imorgon. Jag hoppas att det räcker till!
 
Eftersom jag siktar på A-final så har jag även förberett mig för en sådan. Jag vet att jag kan hinna återhämta mig hyfsat på 4,5-5 h och jag har kunskap om hur man ska göra för att optimera återhämtning. Jag har en plan! Som Sickan skulle ha sagt och jag hoppas att den håller! =)

Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag har haft söndagens ultralånga som mål sen december men de senaste tre månaderna har jag inte kunnat träna som jag velat. En förkylning jag fick förra fredagen höll på att bli sista spiken i kistan men nu vet jag att jag åtminstone kommer att ta mig till startlinjen. Det enda som verkar gå enligt mina planer är min kolhydratuppladdning :)

Jag läser gärna en tävlings- och återhämtningsrapport efteråt. Jag vill kolla om våra uppfattningar om vad som möjliggör bra återhämtning är likadana :)

Postat av: Andreas

Lycka till glömde jag ju!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0