Skuggad

Idag stod det orientering på mitt schema och inget annat för jag och Emilia är klara med vår uppsats. Det är ganska skönt att få någon ledig dag innan stressen inför opponeringen drar igång.

Tyvärr var det här en sån dag då jag lika väl hade kunnat stanna kvar i sängen (om det inte hade varit så varmt) och dra täcket över huvudet. Det känns verkligen som om inget har gått rätt idag. På orienteringspasset missade jag som aldrig förr. Det är egentligen bara min 8-minutersbom under den inledande tävlingshelgen som varit värre. Jag missade nästan allt idag och jag vet inte om den bristande koncentrationen berodde på att jag blev skuggad, värmen eller att jag helt enkelt inte är bättre än så... I och för sig kunde jag besparat mig en hel del tid om jag faktiskt sett banden som hängde ute, men eftersom de var röd/vita så hade ju jag en smula svårt att se. På slutet steg jag ju dessutom snett och ville helst bara springa ur skogen så jag skulle slippa se eländet! Trodde det var en sån "5-minuters-ont" men nu då jag sprang på eftermiddagen så kändes det nog lite i foten så det var värre än jag trodde från början.

Förhoppningsvis kommer kvällen att bli bättre då Emilia kommer hit och vi ska göra egen glass och läsa igenom ett arbete vi ska opponera på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0