Som en gud

I fredags bar det iväg mot Stockholm och vi fick åka över med Viking Grace. Som vanligt då det är 25manna så är båten totalt smockad med folk. Speciellt matköerna är något oöverkomliga, men tur att jag och Kican är rutinerade så vi kunde runda hela kön och hade ätit vår mat klart innan de flesta andra ens hunnit beställa. En kvart hade vi varit på båten då vi betalade för oss och hade ätit klart. Måste ändå vara nåt sorts personligt rekord, även för att vara jag och Kican!
 
Det blev en alldeles för kort och orolig natt på båten, som vanligt, innan vi satte oss i bussen mot tävlingen. Det var +2 grader då vi steg ur bussen och det kändes något vågat att springa i t-skjorta. Dock är det det som skiljer agnarna från vetet, underställ eller kortärmat så självklart valde jag det senare.
 
Då starten gått började jag värma upp eftersom jag hade andra sträckan och jag kände mig hyfsat pigg, trots ganska många dåliga nätter den senaste tiden. Startmannen i vårt lag gjorde det bra och kom in som 30e (av 400) och jag fick springa iväg i en klunga. De andra satte iväg i en jäkla fart och jag bestämde mig ganska direkt för att inte försöka hänga utan springa ett mer vettigt tempo och det valet ångrade jag inte när samma personer sprang om mig tredje eller fjärde gången. Ännu mer nöjd över utgångstempot blev jag efter målgång och insåg att de där som lagt iväg som om de hade eld i baken faktiskt kom in efter mig. 
 
Jag gjorde ett riktigt bra lopp! Är nog lite nöjd över mig själv för jag sprang som en gud! Jag valde ett bra tempo i löpningen för jag orkade fokusera på kartläsningen (nästan) ända till slutet. Enligt de som kollade på förlorade jag kanske 50 sek från varvningen och in i mål (typ 1,5-2 km) och det med ett dåligt vägval och en liten bom. Påväg mot tredjesista kontrollen sprang vi genom ett tätområde där jag fastnade i ett träd och slet sönder byxorna. Det störde mitt fokus lite och jag bommade oundvikligen. Men det är helt enkelt svårt att fokusera på det man ska då man springer med rumpan bar! Då jag kom in på upploppet hade jag ännu lite krafter kvar och spurtade om ett par stycken. Dock något ofokuserat eftersom halva publiken skrattade då jag bara hade ett halvt par byxor. Sånt händer! Hoppas jag kunde glädja nån... :P
 
Det blev att införskaffa ett par nya byxor...
 
Efter att ha gått hela dagen på tävlingscentralen och träffat en massa folk. Det blev buffémiddag på båten och lite hytthäng innan vinet och cidern började kännas av och jag höll på att somna på ståede fot. Så jag tog det kloka beslutet att gå och lägga mig, men självklart hann jag ju besöka tax-freen innan det också.
 
I <3 tax free..eller nåt...Några whiskeyflaskor fick i alla fall följa med hem.
 

Det mest produktiva jag åstadkom idag var att gå till Citymarket och handla lite. På hemvägen genade jag genom kyrkoparken och hittade en massa lövhögar. Det var alldeles för lockande för att låta bli så jag hoppade genom alla de största högarna jag såg och fick en hel del konstiga blickar från passerande människor. Jag kunde helt enkelt inte låta bli....
 
 Fina höstfärger som inte syns på bild för jag har för dålig kamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0