Flytt

I torsdags fick jag reda på att lägenheten blir ledig på fredag. Så i helgen blev det självklart flytt för min del! Men innan dess, i fredags, hann jag vara på bio med Anita och Kican. Vi skrattade så halva biosalongen började vrida på huvudena och fundera om vi är riktigt kloka (det är vi i och för sig inte heller)...men vad ska man göra om man tycker att filmen är rolig?
 
Lördagen innebar flytt för hela slanten och på kvällen fikahäng med samma vänner som på fredagen och några till. Ännu är jag inte riktigt installerad i min lägenhet, men det börjar ta sig i alla fall. Eftersom jag har mer saker än någon människa någonsin kunde behöva hade jag Kican med som förste-slängare. Vi argumenterade om nästan varje sak vi plockade ur lådorna. Slänga, tillbaka i lådan eller in i skåpen? Jag vann alldeles för få argumentationer....
Kican i sin underbara flytt-outfit...hon hade sin mors snickarbyxor från 80-talet
 
Det måste vara bistra tider i Vasa då det sr ut så här i skafferiet (och då dricker jag inte ens kaffe):
 
På söndag hade jag inte tid att packa upp för då åkte jag och Anita till Tammerfors. Slog två flugor i en smäll: först sprint i Tammerfors centrum (saknar nog min gamla hemstad lite, inte riktigt som Umeå dock) och sedan möbelshopping på Ikea. Största orienteringsmissen under dagen gjordes på motorvägen till Ikea (piiinsamt!!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0