Back in Tfors

Tillbaka i Tfors. Skall snart till skolan men först laga mat. Jag tänkte försöka mig på karelsk gryta och ris idag. Var till CM och handlade lite, köpte mattor och ett gästtäcke (välbehövligt nu när det börjar bli lite kyligare ;D Ja och så ska ju susann komma på besök och vi kan ju inte gärna sova under samma täcke. Det är ju trots allt inte så passande, eller hur Åsa??;D

När jag satt i bussen påväg tillbaka var det en jättegullig tant som började prata med mig. Hon tyckte att mitt  nya täcke hade en kiva färg och att det passade bra ihop med mina nya mattor. Nej, man har ju inte påslakan på täckena:P Sen frågade hon om jag flyttar nånstans just nu, men då förklarade jag att jag ska få besök. Vitsi jag kan mycke finska^^

Man märker man är en smula ensam när tanter på bussen gör ens dag...

Igår talade jag med killen i telefon samtidigt som jag såg på Narnia 1. Jag blev nästan riktigt arg på honom. Inte av någon direkt orsak dock. Men han var upprörd över att nästan inga loma-förfrågningar hade gått igenom. Dock var han inte upprörd över att inte få komma hem och träffa vänner, familjen och mig, det som gjorde honom mest arg var att det blev så få dagar ledigt innan några tävlingar och att han missar ett läger. Och DET blev jag arg på. Hallå, han har ju fått fast hur mycket ledigt under militiden, farit Europa runt på läger, han har alltid fått ledigt då han velat det här var första gången sen midsommar han inte fick ledigt då han velat. Han är ju ändå i militären, kanske han borde vara på kasernen någon gång då också och så tycker jag han kunde ens ha tänkt på att det blir 3 veckor innan vi ses nästa gång. Men NEJ inte ett ord om det sa han.

Nåja det var nu bara småsaker att bli arg på, men det skulle ändå känts bättre om han ens för en liten stund tänkt på mig också...

Nu kom posten, hej hopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0