Tisdagen kom med regn och rusk över Tfors

Nu e de längesen jag har skrivit igen, precis som jag trodde. Men, jag skriver ju nu:)
Helgen kom och gick utan större framgångar. Det var en riktig besvikelse egentligen, jag hade nog hoppats att alla träningstimmar skulle ge mer. Men jag kommer igen och ska träna ännu BÄTTRE och ännu MER!!
Killens farfar blev begraven i helgen och jag ville verkligen vara där för att visa mitt stöd men han ville inte ha mig där så jag kunde inget annat än respektera det. Om sanningen ska fram ville han inte ha mig där för han ville att jag skulle åka på FM och att de skulle gå bra för mig. Men ja kunde inte leva upp til det:(

På måndagen började vi med praktik i skolan, måndagen var också den dagen jag insåg att jag inte kommer att massera på min praktik förrän 19.10.. Vilken besvikelse, först e jag Järjestäjä, sen Sairausvastaava, sen Akuutti-hoitaja, sen UH- akuutti. I och för sig får jag ju massera hos ett ishockeylag fast varje dag om jag så behagar men det är ändå inte samma sak, jag ville ju öva på kundmottagning och finska ju.

Det har trots mina klagomål här varit ganska skoj att vara i receptionen och ta emot samtal bokningar och betalningar. En riktig utmaning med mina ytterst begränsade kunskaper i landets andra officiella språk. Men framtiden ser ljus ut, jag börjar få några vänner, jag känner att finskan går bättre och bättre även om det bara är små detaljer och det mesta far fel i alla fall så vågar jag prata högt och ljudligt och jag vågar ha fel. Det bästa är att alla accepterar att jag inte kan finska och försöker förstå, men det värsta är att de inte rättar mig när jag har fel heller. Fast et skulle väl vara för mycket jobb;D

Allt väl här alltså, mer uppdateringar på kommande, men först åker jag iväg till Estland på Baltic Junior Cup...tjaa och förstås för att inhandla en kristallklar alkoholhaltig vätska:D

Moikkelis Poikkelis




Idag drog jag btw backdrag mitt i ösregnet och jag skippade inte ens en eller två som jag ibland gör utan jag sprang allt tränarn sagt jag skulle!! *stolt*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0