Dum, dummare, Sabsa?

Nu har det gått ett antal dagar, igen, sen jag skrev senast. Vi har kommit hem från lägret och vi är någorlunda intakta. Lite feber och magsjuka har cirkulerat, men inte alls i samma utsträckning som ifjol. Själv är jag mera blå och röd, av blåmärken och sår, än vad jag är hudfärgad. Dessutom vrickade jag foten på lördag. Morgonlänken på söndagen gjorde nog inte gott. Men vad kan man... Dumt huvud får kroppen lida sägs det.

Hemfärden var lång och rätt händelselös. Fast vi fick nog skrattat och skojat för en evighet. På båten orkade jag och Eva och Ida med en smörgås, shopping i tax-free(15min typ) och en födelsedagsdrink åt mig:) Klockan halv tolv var jag så trött att ögonen inte ville hållas uppe längre så vi gjorde det enda vettiga, gick och sova!

Idag var jag ute på en 30min morgonlänk, första 5 min var hemska. Jag hade otroligt sjukt i foten, ungefär vart femte steg kändes det som om någon stuckit en kniv in i foten och det kom nog en par tårar av smärta. Dumt eller dumt? Nåja, det blir väl tilla att knapra burana nu då:p

Nu har jag varit och pysslat om en magsjuk Emmi, som var så svag att hon knappt orkade hålle att glas blåbärssoppa uppe. Ska kanske dit igen och titta till henne och tvinga i henne mer mat så det blir liv i tjejen. Själv har jag tagit mjölksyrabakterie-tabletter och druckit en Gefilus-shot för att motverka magsjukan. Det blir väl nog en slurk cognac ikväll också.

Måste nog vara självdestruktiv som springer med sjuk fot och äter burana sen och frivilligt går nära en med magsjuka fleraste gånger.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0