Femmans nya sjukling

Nu är det officiellt. Jag är Femmans nya sjukling. Är för tillfället inne på min tredje antibiotikakur sedan 15.1 detta år. Hohho säger jag då bara. Inte är det meningen att jag ska få vara frisk inte.


Igår åt jag totalt en halv påse godis, två små yoghurtar, ett knäckebröd, typ 1dl gröt och lite glass. Jag hade så ont överallt att jag inte ville röra på mig, å andra sidan ville jga inte vara stilla heller. Jag bara ville inte, om man säger så. Efter en par burana kändes det lite bättre, men då hade jag så sjuk mage av att inte ha ätit något på hela dagen att ja inte längre var sugen på nåt.

Det första jag gjorde i morse var att ringa skolan och meddela att jag var sjuk, det nästa var att klä på sig och knalla iväg till farbror doktorn. Jag valde Mehiläinen efter mycket om och men för här i staden finns det tre olika sjukhus och vete hur många HVC så jag ides inte krångla till det. Ville ha antibiotika så snabbt som möjligt och därmed valde jag Mehiläinen. Väntade på sin höjd 20 min totalt. Först en stund innan jag slapp till läkarn sen en stund utanför laboratoriet och sen 10 min på att testresultaten skulle komma från labben till läkarn. Dessutom fick jag burana 600 på köpet. Inte illa pinkat. Han bara frgade om jag har burana eller om jag vill ha ett recept för mera sånt också så sa jag att vettja jag kan ta lite burana också. Det skadar ju inte att ha lite starkare don att ta till nån gång utifall att.

Nu har jag knaprat min första tablett, det värker i halsen och jag funderar på om jag verkligen ska drista mig till att äta nåt. Kanske jag tar en isbit?! Och återgår till maten imorgon istället. Efter att ha tagit min första tablett kom jag på att jag i hastigehten glömde köpa febertermometare, som jag hade tänkt mig. Nåja, nog känner man ju det när man har feber nog.

Nu till isbiten, åh vad det lockar ;D

Kommentarer
Postat av: Linda

Krya på dig! Och du måste äta för annars blir du aldrig frisk... Kroppen har ett högre energibehov när du är sjuk än när du är fullt frisk så egentligen borde du äta mer än vanligt!! Du kanske får börja energiberika dina isbitar!? ;)

2010-04-19 @ 11:32:26
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/
Postat av: sabsa

nå ida ha ja iaf äti mer än igår, tom 750ml banan-jordgubbssmoothie och 250ml Ben&Jerrys glass och som bäst försöker jag tvinga i mig LITE enchilladas ja och så har jag ju knaprat en par piller också;D

2010-04-19 @ 17:29:54
URL: http://sabsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0