Pasta med kräftstjärtar

Gårdagens middag blev helt lyckad. Jag hittade receptet från Linnéas skafferi, därifrån hitar jag väldigt många bra recept. Jag kryddade kanske lite mycket, som vanligt, men i övrigt var det otroligt gott och dessutom enkelt att röra ihop.

Pasta med kräftstjärtar:

2 portioner pasta
5 stora färska champinjoner
2 vitlöksklyftor
10 körsbärstomater
1 ask kräftstjärtar i lag
1/2 kruka basilika
salt & peppar

Undertiden du kokar pastan, skär champinjonerna i skivor och stek dem i en klick smör.
Finhacka vitlöken och låt den steka med när svampen börjat få färg.
Dela tomaterna i halvor och häll av lagen från kräftorna, ha i tomater och kräftor i stekpannan och låt dem snabbt bli genomvarma. Ha i pastan, salt, peppar och finhackad basilika, rör om väl, ringla över lite olivolja och servera genast!

Några bilder tog jag inte men det hittar man på Linnéas sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0